Tuščias
Grįžti į paiešką
Grįžti į paiešką

Slėgio davikliai (TPMS)

TPMS (Tire Pressure Monitoring System) – padangų slėgio stebėjimo sistema, kuri privaloma visuose naujuose Europoje parduodamuose automobiliuose nuo 2014-ųjų metų, o JAV nuo 2007-ųjų. Padangų slėgio kontrolės sistema realiu laiku perduoda informaciją vairuotojui apie padangų slėgį ir padeda išvengti eismo įvykių, prailgina padangos tarnavimo laikotarpį ir optimizuoja degalų sąnaudas. Netolimoje ateityje TPMS sistema nurodys ir padangų protektoriaus gylį. Į automobilius gamykliškai diegiami du skirtingi sistemos tipai:
 
Tiesioginė sistema (Direct TPMS):
Šioje sistemoje kiekvienas ratas turi atskirą elektronį jutiklį (TPMS daviklį), kuris matuoja padangos slėgį bei temperatūrą ir realiuoju laiku informuoja vairuotoją apie konkrečios padangos būseną.
Pagrindiniai šios TPMS sistemos privalumai: kiekvienos padangos slėgis matuojamas ir atvaizduojamas kompiuterio ekrane atskirai ; matavimai atliekami net automobiliui stovint ; matomas ir didesnis nei rekomenduojamas slėgis ; neįmanoma „apgauti“ automobilio su netinkamu slėgiu visose padangose.
Pagrindiniai šios TPMS sistemos minusai: baterija – tarnavimo laikas apie 10 metų ; papildomos išlaidos įsigyjant kitus ratlankius – papildomai reikia įsigyti ir TPMS daviklius; kai kuriems autombiliams reikalinga minimali kompiuterinė diagnostika TPMS daviklių „pririšimui“ prie automobilio.
 
Netiesioginė sistema (Indirect TPMS):
Šioje sistemoje yra matuojamas rato apsisukimo greitis su saugumo sistemų (ABS, ESP) pagalba. Nukritus slėgiui šis ratas padaro daugiau apsisukimų nei likusieji  per tą patį laiką ir vairuotajas yra informuojamas apie sumažėjusį slėgį.
Pagrindiniai šios TPMS sistemos privalumai: nereikalingos papildomos išlaidos įsigyjant kitą ratlankių komplektą.
Minusai: sistema nenurodys pavojaus, jeigu slėgis per mažas visose padangose; indikatorius praneša apie nukritusį slėgį, tačiau nenurodo konkrečios padangos; slėgis matuojamas tik pasiekus 30km/h greitį, todėl padanga gali būti sugadinta dar prieš užsidegant indikatoriui.
 
Istorija:
Dar 8-ajame dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo atlikti tyrimai, po kurių paaiškėjo, jog apie 1,5% visų eismo įvykių įvyksta dėl netinkamo padangų slėgio. To pačio dešimtmečio pabaigoje įvykusi Naftos krizė pastūmėjo ieškoti sprendimų mažesnėms kuro sąnaudoms, o tinkamas padangų slėgis buvo įvardytas kaip viena pagrindinių priežaščių, kuri leidžia pagerinti kuro ekonomiją. 9-ojo dešimtmečio pradžioje padangų slėgio kontrolės sistemos kūrimas pasistūmėjo į priekį, tačiau technologijų trūkumas dar neleido sukurti patikimo produkto. 1991-aisiais metais pasirodė pirmasis automobilis su padangų slėgio stebėjimo sistema - legendinė Chevrolet Corvette.
 
PadanguParduotuve.lt rūpinasi Jūsų saugumu, todėl norime padėti suprasti tinkamo padangų slėgio privalumus: tai labai svarbus veiksnys transporto priemonės valdymui, keliamajai galiai ir eksploaticinėms padangų savybėms. Neteisingas (per didelis arba per mažas) padangų slėgis sutrumpina padangos tarnavimo laikotarpį. Tinkamai pripūstos padangos sumažina pasipriešinimą riedėjimui, pagerina vandens šalinimą ir sumažina akvaplanavimo tikimybę, o tai vieni svarbiausių veiksnių siekiant mažesnių degalų sąnaudų. Netinkamas padangų slėgis gali nepataisomai sugadinti padangas, taip pat padidina eismo įvykio tikimybę. Netinkamas padangų slėgis žymimas šiuo simboliu prietaisų skydelyje:
 
Kiekvienam automobiliui rekomenduojamas skirtingas padangų slėgis. Šią informaciją rasite ant vairuotojo durelių slenksčio arba kuro bako dangtelio vidinės pusės, taip pat automobilio žinyne. Svarbu: rekomenduojame atsižvelgti į ratų ašis, keliaujančių asmenų ir bagažo kiekį. Padangų slėgį matuoti reikėtų prieš kelionę, kai padangos nesušilusios.
 
Rekomendacijos:
Įsigyjant TPMS daviklius svarbu atsižvelgti į rinką, kuriai buvo gaminamas automobilis. Europos rinkai gaminti automobiliai TPMS sistemoje naudoja 433MHz dažnį, o JAV rinkai gaminti automobiliai naudoja 315MHz dažnį.
 
PadanguParduotuve.lt nerekomenduoja perkelinėti TPMS daviklių iš vieno rato į kitą (pvz.: iš vasarinių ratų komplekto į žieminį). Jeigu vis dėlto nusprendėte perkelti TPMS daviklį į kitą ratą, tuomet būtina pakeisti varžtą, tarpiklį ir vožtuvo šerdį.
 

Slėgio davikliai (TPMS)

Grįžti į paiešką

+370 614 82222 a

Jūsų pranešimas išsiųstas. Pasitikrinkite, ar tikrai gerai nurodėte savo kontaktinius duomenis.

Klausk specialisto